Màgia, Nadal i Arquitectura

Una ruta nadalenca per Barcelona a través de projectes d’OIC Penta

L’esperit nadalenc impregna els carrers de la ciutat comtal, il·luminant-la, omplint-la de decoratius, mercats, nadales, màgia i transeünts que passegen durant hores gaudint de la llum característica d’aquesta època de l’any.

Les persones deambulen per la ciutat, deixant el mòbil a les seves butxaques i observant tot allò que es troba al seu voltant. Si ets un enamorat o una enamorada del Nadal i, a més, gaudeixes amb l’Arquitectura de Barcelona, hem dissenyat la ruta ideal per a tu!

Amb aquest passeig, gaudiràs de la bellesa d’una Barcelona màgica mentre coneixes alguns projectes en els que han treballat o estan treballant actualment els nostres equips d’OIC Penta.

És important tenir en compte que aquest any Barcelona celebra el Nadal amb més hores d’il·luminació i més carrers decorats, ja que per primera vegada s’incorporen la Via Laietana, les places Urquinaona i Universitat i les rodalies del Mercat de Sant Antoni. Aquesta il·luminació es va inaugurar dijous 28 de novembre i es mantindrà activa 257 hores fins al 6 de gener, en una campanya que amplia l’horari en mitja hora en comparació amb el Nadal anterior. Per aquesta raó, els llums s’encenen cada dia a las 17.30h. En total, s’il·luminen 100km de carrers gràcies a la col·laboració de les associacions de comerciants i el consistori.

Posa’t un calçat còmode, roba d’abrigar i… marxem de ruta nadalenca i arquitectònica!

La proposta comença amb un dinar al restaurant Platja Ca la Nuri. Després d’un deliciós menú, acompanyat de la brisa marina, agafem forces per al nostre tomb. Un cafè i ens aixequem per dirigir-nos fins al Mercat de Nadal que s’ha organitzat per primera vegada al Port Vell. Allà podem veure la noria que s’ha instal·lat, la qual romandrà durant les festes, i pujar per gaudir d’unes vistes de Barcelona a les que no estem acostumats.

Des del Portal de la Pau, passem per Colón i avancem cap a la Rambla. Pugem pel mític carrer mentre observem amb deteniment els llums que decoren uns arbres capaços d’explicar la història de Barcelona. A l’altura de la parada de metro Liceu, trobem la placa commemorativa per les víctimes de l’atemptat del 2017, la qual va ser col·locada per OIC Penta.

A continuació, ens endinsem en el barri Gòtic per veure el pessebre ubicat a la Plaça Sant Jaume i la rehabilitació realitzada a la façana de l’Ajuntament de Barcelona.

Seguim avançant fins arribar al Mercat de Santa Llúcia on trobem tots els motius nadalencs que vulguem i, a més, podem gaudir de la majestuositat de la catedral de Barcelona.

El mercat ens guia cap a Via Laietana, la qual seguim fins arribar a la Plaça Urquinaona. Des d’allà, ens apropem a Plaça Catalunya, un altre escenari de visita obligatòria aquestes festes i es que, del 21 al 31 de desembre es convertirà en la casa de sis conills inflables i lluminosos. A més, la plaça serà l’escenari d’una instal·lació artística que planteja un univers plàstic on la poesia, els efectes sonors i la música formaran espectacles compromesos amb el medi ambient.

Des d’allà, agafem el Passeig de Gràcia, el qual aquest any està especialment preciós segons asseguren les persones que ja l’han visitat. Seguint aquest passeig, cantonada amb Gran Via de les Corts Catalanes, trobem la Casa Oller, la joia modernista en la que està treballant actualment l’equip d’OIC Penta.

Si continuem caminant, acabem a l’Avinguda Diagonal, des d’on podem accedir a la Casa de les Punxes, una altra obra en la que OIC Penta va participar. Els més atrevits i atrevides, poden continuar passejant per la Diagonal fins arribar a l’antic Pedralbes Centre, on el nostre equip acaba de terminar el projecte de remodelació. És un bon punt final per a la nostra ruta, el lloc perfecte per fer les compres nadalenques.

Tot l’equip d’OIC Penta us desitgem unes bones festes de Nadal. Gaudiu de la màgia d’aquestes dates i de l’Arquitectura.